Tisztelt Lakosság!
2025.02.01-től változott a személyazonosító igazolvány és lakcímkártya igénylése.
Az 1992. évi LXVI. törvény változásai értelmében az említett időponttól személyazonosító igazolványokat és lakcímkártyákat érintő ügyekben csak a Járási Hivataloknak van hatáskörük. Akinek személyazonosító igazolványt illetve lakcímkártyát érintő problémája van Kormányablakot kell felkeresnie. Fontos, hogy ezen ügyek nem csak a területileg illetékes Kormányablaknál intézhetőek, az ország bármely Kormányablakánál tudják intézni.
További fontos változás, hogy igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni az említett okmányok kiállításáért, pótlásáért!
Állandó személyazonosító igazolvány: 7.700 Ft
Ideiglenes személyazonosító igazolvány: 3.100 Ft
Lakcímet igazoló hatósági igazolvány: 3.700 Ft.
Igazolvány postai kézbesítése: 2.000 Ft
Az alábbi esetekben ingyenes az igénylés állandó személyazonosító igazolvány esetén:
-
igazolvány érvényességének lejárta miatti igénylésekor,
-
14. életévet be nem töltött kérelmező személyazonosító igazolványának igénylésekor,
-
újszülött személyazonosító igazolványának kiállításakor,
-
a családi állapot változása miatti névváltozás miatti személyazonosító igazolvány igénylésekor, a változásra okot adó eseménytől számítva 90 napon belül,
-
a honosított polgár személyazonosító igazolványának kiállításakor,
-
a 70. életévet betöltött kérelmező személyazonosító igazolványának igénylésekor,
-
a korábbi személyazonosító igazolvány gyártáshibája esetén,
-
a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése esetén,
-
hibás működés esetén.
Lakcímkártya esetén:
-
a 14. életévet be nem töltött polgár részére személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány igénylésekor,
-
a lakcímet is tartalmazó régi típusú személyazonosító igazolvány cseréjekor, amennyiben még nem volt lakcímkártyája,
-
a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése vagy a hatósági igazolvány gyártmányhibája esetén,
-
újszülött nyilvántartásba vételekor.
Kóka, 2025.02.03.
Pervainé Hangodi Ágnes
jegyző