Tisztelt Lakosság!
2025.01.15-től jelentős változásokon fog keresztülmenni az ügyfélkapus bejelentkezés.
Ezzel kapcsolatban szeretnénk egy kis segítséget nyújtani.
Az azonosításhoz kötött digitális ügyek intézéséhez át kell térni vagy az „eAzonosítás”-ra vagy pedig az „Ügyfélkapu+”-ra a fent említett dátumig.
Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, melynek célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét. A szolgálatás az Ügyfélkapu felületén igényelhető az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva. Ehhez szükséges egy mobil eszköz (telefon, táblagép), egy, a mobil eszközre telepített hitelesítő alkalmazás és ügyfélkapu azonosítás.
2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolvánnyal online is azonosíthatják magukat az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban, így a regisztrációhoz nem kell kormányablakban személyesen megjelenni.
Az ügyfelek számára 2025.01.16-tól az eddigi ügyfélkapus azonosítással történő bejelentkezési mód csak az ugyfelkapu.gov.hu felületén lesz elérhető, kizárólag az Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylése céljából. A KAÜ-s azonosítást használó oldalakra (pl. Magyarorszag.hu, levelezési tárhely, ePapír, Cégkapu-regisztráció) a kétfaktoros Ügyfélkapu+-szal vagy Digitális Állampolgár Mobilalkalmazással lehet majd bejelentkezni.
Az ügyfelek a szolgáltatásról a www.mo.hu oldalon a „Segítség” menüpontban találhatnak bővebb információt.
Kóka, 2024.12.02.
Pervainé Hangodi Ágnes jegyző